Aviso: Se está a ler esta mensagem, provavelmente, o browser que utiliza não é compatível com os "standards" recomendados pela W3C. Sugerimos vivamente que actualize o seu browser para ter uma melhor experiência de utilização deste "website". Mais informações em webstandards.org.
Warning: If you are reading this message, probably, your browser is not compliant with the standards recommended by the W3C. We suggest that you upgrade your browser to enjoy a better user experience of this website. More informations on webstandards.org.
disciplinas
>
InovEmp/2014-2015/2-semestre
>
Sumários
Inovação e Empreendedorismo (2 º Sem 2014/2015)Sumários27/05/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Apresentação finalEquipas apresentaram o trabalho final, através de Power Point, vídeo e cartazes
Modificado em
06/07/2015 11:03
Presenças:
6 alunos.
20/05/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Preparação da apresentação finalPreparação da apresentação final, a realizar no dia 27 de maio
Modificado em
06/07/2015 11:02
Presenças:
6 alunos.
13/05/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Key Resources and Costa - Q&A about past week's Discovery + Team slides preparation + Team presentations + Instructors critiques1- Discussão sobre o trabalho da semana anterior, incluindo questionário 2 - Actualizar e apresentar o canvas, conforme o seguinte esquema:
- Assemble a “Metrics that Matter” slide. Include people, hardware, software, prototypes, financing, etc. - What resources do you need to build this business? How many people? What kind? - Diagram the finance and operations timeline (see examples in Class 8). - When will you need these resources? - Roll up all the costs from Partners, Resources, and Activities in a spreadsheet by time. - Did anything change about Value Proposition or Customers/Users, Channel, Demand Creation/Partners?
Modificado em
06/07/2015 11:09
Presenças:
não foram contabilizadas.
06/05/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Key Activities - Q&A about past week's Discovery + Team slides preparation + Team presentations + Instructors critiques1- Discussão sobre o trabalho da semana anterior, incluindo questionário 2 - Actualizar e apresentar o canvas, conforme o seguinte esquema:
- Assemble a “Metrics that Matter” slide. Include people, hardware, software, prototypes, financing, etc. - What resources do you need to build this business? How many people? What kind? - Diagram the finance and operations timeline (see examples in Class 8). - When will you need these resources? - Roll up all the costs from Partners, Resources, and Activities in a spreadsheet by time. - Did anything change about Value Proposition or Customers/Users, Channel, Demand Creation/Partners?
Modificado em
06/07/2015 10:58
Presenças:
5 alunos.
29/04/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Key Partners - Q&A about past week's Discovery + Team slides preparation + Team presentations + Instructors critiques1- Discussão sobre o trabalho da semana anterior, incluindo questionário 2 - Actualizar e apresentar o canvas, conforme o seguinte esquema:
- Why do you need these partners and what are risks? - Why will they partner with you? What’s in it for them? Many teams confuse being a customer with being a partner. A true partner would identify YOU as a partner too. - What’s the cost of the partnership? - Diagram the partner relationships with any dollar, activity and value flows. - What are the incentives and impediments for the partners?
Modificado em
06/07/2015 11:09
Presenças:
6 alunos.
22/04/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Revisão do trabalhos
Modificado em
06/07/2015 10:44
Presenças:
6 alunos.
15/04/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Revenue Streams - Q&A about past week's Discovery + Team slides preparation + Team presentations + Instructors critiques1- Discussão sobre o trabalho da semana anterior, incluindo questionário 2 - Actualizar e apresentar o canvas, conforme o seguinte esquema:
Modificado em
06/07/2015 11:08
Presenças:
4 alunos.
08/04/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Discussion about lecture Customer Relationships - Get/Keep/Grow1- Discussão sobre o trabalho da semana anterior, incluindo questionário 2- Falar sobre conceitos Get/Keep/Grow 3 - Actualizar e apresentar o seu canvas (sem as restantes partes das apresentações):
For web teams: Demo working web site and analytics up and running. Show where your visitors are coming from (marketing campaign, search engine, etc.) and how their behavior differs: - What were your hypotheses about your web site results? - Show “search engine marketing” (SEM) results. For physical products, show demo prototype, model, and/or crowdfunding campaign.
Modificado em
06/07/2015 11:07
Presenças:
4 alunos.
01/04/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas PáscoaFérias da Páscoa
Modificado em
01/07/2015 15:48
Presenças:
0 alunos.
25/03/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Discussion about lecture Channels | Workshop - Customer acquisition and activation | Discussion about lecture Customer Relationships - Get/Keep/Grow1- Discussão sobre o trabalho da semana anterior, incluindo questionário 2- Falar um pouco sobre os conceitos Customer Acquisition and Activation, utilizando a aula do Steve Blank 3- Métricas que existem para analisar / avaliar estes conceitos 4- Parte prática: explorar um pouco os seguintes pontos: Fazer o exercício fictício para CAC e LTV. Ver se LTV>CAC. Fazer uma landing page 5- Actualizar e apresentar o canvas (sem as restantes partes das apresentações). 6- Falar dos próximos 15 dias de trabalho de casa. Continuar a validar os seguintes blocos: - value proposition - customer sgments - channels - customer relationships
Modificado em
06/07/2015 11:06
Presenças:
5 alunos.
18/03/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Customer Segments - Q&A about past week's Discovery + Team slides preparation + Team presentations + Instructors critiquesCustomer segments: discutir com os alunos o que eles aprenderam sobre este conceito. Discutir sobre as respostas ao 4º questionário: As equipas trabalham nas apresentações para a aula, segundo o esquema: Presentation for Class 5: Customer segments:
o What are the Gains, Pain, Customer Jobs? -How do each of the Customer Segments solve this problem or these problems today? Does your Value Proposition(s) solve it/them? How? -Are there multiple Customer Segments? Does each have a matching Value Proposition? A matching Revenue Stream?
Apresentação dos slides pelas equipas e comentários professores, alunos e mentores
Modificado em
06/07/2015 11:05
Presenças:
6 alunos.
11/03/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Value Proposition - Q&A about past week's Discovery + Team slides preparation + Team presentations + Instructors critiques | Discussion about lecture Customer SegmentsCustomer discovery and value proposition: discutir com os alunos o que eles aprenderam sobre estes conceitos. Discutir sobre as respostas ao 3º questionário: - Value proposition As equipas trabalham nas apresentações para a aula, segundo o esquema: Presentation for Class 4: Value proposition:
oWhat are the products/services, pain relievers, gain creators? oWhat’s the MVP you’ll test?
Apresentação dos slides pelas equipas e comentários professores, alunos e mentores.
Modificado em
01/07/2015 16:22
Presenças:
6 alunos.
04/03/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas MARKET AND COMPETITORS - Q&A ABOUT PAST WEEK'S DISCOVERY | WORKSHOP - CUSTOMER DISCOVERY PRACTICE FOR THE REAL WORLDDiscussão sobre o trabalho desenvolvido durante a última semana: discutir com os alunos o que eles aprenderam sobre os conceitos abordados. Discutir sobre as respostas ao 2º questionário.
- Clarificar as diferentes fases do customer discovery (Udacity 1.5B - Frame 8) - Apresentação do vídeo "how to conduct customer discovery interviwes" -Seguir a metodologia para Customer Discovery: o Module: Developing a Customer Segment ‘Point Of View’ (POV)(20min) o Module: Developing Value Proposition Assumptions (20min) o Module: Experiment Mapping (15min) o Module: Reaching Potential Customers (30) o Module: Developing your Interview Plan (20min) o Module: Conducting Customer Interviews (40) o Module: Mapping the Customer Archetype (20min) o Module: Developing a Problem Recognition Matix (20min) o Module: Create an Aggregate Customer Discovery Scorecard (20min)
Modificado em
06/07/2015 11:04
Presenças:
6 alunos.
25/02/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas Business Models | Customer development | Canvas project presentation | Mentors identificationBusiness Models e Customer development (30m): discutir com os alunos o que eles aprenderam sobre estes conceitos. Discutir sobre as respostas ao 1º questionário. Discuss the Business Model Canvas and customer development Reading: -Intro of the Business Model Canvas and customer development. -Definition of hypotheses. -Definition of minimum feature set. -Description of experiments. -Definition of “getting out of the building” (getting off the campus is key unless the -product/service is for students or faculty—which they almost never are). Prohibiting -interviews with students and faculty is the best way to get teams out into the real world, and away from the hallucinogenic world of academia; too many teams waste too much time taking this “easy way out” and get interviews that have limited to no value. -Definition of market type (existing, re-segmented, new, or clone). -Definition of market size. -How do you determine whether a business model is worth doing?
Modificado em
01/07/2015 15:29
Presenças:
5 alunos.
18/02/2015 14:00 Aula Teórico-Práticas IntroduçãoIntro: informação de como irá funcionar a disciplina Team formation: criação de equipas Project idealization: criação de ideias de projecto (4Ms) (identificar já mentores) Watch Udacity lessons 1, 1.5a, 1.5b, and 2: What We Now Know and Business Models and Customer development & Value Proposition
Modificado em
01/07/2015 16:22
Presenças:
6 alunos.
|